close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נדל"ן לציבור הדתי

מערכת שורשכו תמוז, תשעב16/07/2012

סיכום קצר וחשוב על פרוייקטי נדל"ן לציבור הדתי... כמה דברים שחשוב לדעת

תגיות:

פרויקטים מובילים בנדל"ן למגזר הדתי
הייחודיות של המגזר הדתי מורגשת בכל תחומי החיים במדינה. בכל תחום ניתן להבחין כי המגזר הדתי מחפש ואף מוצא את מקומו בין המגזרים השונים והמיוחדים של החברה הישראלית. בפוליטיקה, בצבא, בתעסוקה ואפילו תחום המזון ניתן להרגיש כי למגזר הדתי יש קול ורצון להשפיע בכל תחום בו הוא מסוגל. מסיבה זו תחום הנדל"ן לציבור הדתי אינו שונה. גם בתחום זה מחפש המגזר הדתי אחר הייחודיות המאפיינת אותו כל כך והופכת אותו לאחד מהגזרים המיוחדים הקיימים במדינת ישראל. פרויקטים ייחודיים בנדל"ן לציבור הדתי פזורים בכל רחבי הארץ, אך כדי להתאים את עצמם למגזר הדתי הם צריכים להיות בעלי מספר קריטריונים מותאמים במיוחד.

המדריך לנדל"ן הדתי - ייחודיות מאפיינת
בתי כנסת
אחד הדגשים הברורים והחשובים בתחום של השקעות נדלן בקרב הציבור הדתי הוא קיומם של שטחים המוקצים לבית כנסת. קבלן שיבנה שכונה המיועדת לציבור הדתי אך לא יבנה בית כנסת עלול להפסיד את כל כספו. אחד הקריטריונים החשובים לבדיקת דירה הוא הקרבה למקום התפילה וההתכנסות של כלל הקהילה הדתית באזור. מרחק רב מבית הכנסת עלול להוריד את ערכה של דירה בקרב הציבור הדתי.

מוסדות חינוך
בקרב הציבור הדתי, קרבה למוסדות חינוך איכותיים יכולה להקפיץ את ערכו של פרויקט נדל"ן פי כמה וכמה. מוסדות חינוך איכותיים נחשבים למציאה אמיתית וקרבה אליהם הופכת את מקום המגורים לאטרקטיבי במיוחד עבור דתיים המעוניינים לרכוש דירה חדשה לילדיהם או לעצמם.

גודל הדירה
המשפחות הדתיות ברובן מאופיינות במספר ילדים גדול יותר מהממוצע באוכלוסייה. מספר גדול יותר של ילדים דורש מספר רב יותר של חדרי שינה או דירה גדול יותר מבחינת השטח המנוצל. כאשר מעוניינים להתחיל פרויקט נדל"ן המותאם למגזר הדתי, רצוי לשים לב לגודל הדירות. רוב המשפחות במגזר הדתי יחפשו דירות בנות ארבעה וחמישה חדרים כדי לענות על צרכיה של המשפחה המתרחבת.

אנשי מקצוע ומלווי פרויקט
בכל המגזרים בכלל ובמגזר הדתי בפרט מחפשים אחר שם הקבלן והחברה המלווה של הפרויקט. לא כל קבלן נחשב לאיש מקצוע טובו ונכון ולא אצל כל אחד כדאי להשקיע את חסכונות המשפחה. הקבלנים שאותם יחפשו רוב קנייני הנדל"ן הם קבלנים שעברו הכשרה של בנייה וניסיון בתחום או מול חברות שמעניקות ייעוץ עסקי וליווי לבניות ופרויקטים שונים.

קהילה
אחד הערכים העליונים של בחיפוש אחר הדירה הנכונה בפרויקט המתאים הוא ערך הקהילה. לאדם הדתי הקהילה מביעה יציבות וחשיבות רבה גם בחיי היום-יום. לאורך התפילות, בשבתות, במוסדות החינוך ובחברויות הקהילה נותנת את המעטפת לה זקוק כל אדם דתי כדי לקיים אורח חיים המותאם לאופי אמונתו. כאשר בונים פרויקטים מובילים לציבור הדתי ומתגבשת קהילה חמה המחליטה לגור יחדיו בפרויקט, משפחות רבות יגיעו בעקבות הקהילה הראשונית ויצטרפו אליה במקומה החדש.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה